New tank new fish!

Share moments of you and your lovely pets here.

Moderator: Handlinefishing

Post Reply
User avatar
Daryl
Bite Sensitive
Bite Sensitive
Posts: 119
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:14 pm
Fishing interest: Prawning
bait fishing

New tank new fish!

Post by Daryl » Sat Nov 30, 2013 1:11 pm

Juz got a bigger tank from my mum who didnt wanna maintain her tank anymore.Well Lucky me! i plan to rear predatory fish for a long time ago and now muahahhaaha heres some residents in it
heres a little 3 inch fw kbl
Image
and a 6-7 inch tarpon that kips swimming sorry couldnt get the pic more clearer
Image
my first rtc abt 5inches
Image
2nd rtc abt 4inch
Image
and a tapah catfish or wallago
Image
would take a feeding video soon!

User avatar
Peace
Site Editor
Site Editor
Posts: 3889
Joined: Mon Mar 07, 2005 2:48 pm
Fishing interest: Handline fishing
Location: Singapore
Contact:

Re: New tank new fish!

Post by Peace » Sat Nov 30, 2013 9:29 pm

Nice aquarium and quite a mix of fishes too. These fish can grow pretty big, hope your tank has room for them to grow. :fish: :fish2: Oh yeah, we want some videos of feeding time! :yay:

User avatar
Daryl
Bite Sensitive
Bite Sensitive
Posts: 119
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:14 pm
Fishing interest: Prawning
bait fishing

Re: New tank new fish!

Post by Daryl » Mon Dec 02, 2013 8:08 pm

arh previously my kbl was at the surface at it turns out that the water is not oxygenated well and my filter has not been washed for very long time so... washed the filter today and bought an airpump yesterday and peace here is the video of the feed session the temesis didnt rlly wanna feed but the rtc is pretty hungry here :D :D

User avatar
Peace
Site Editor
Site Editor
Posts: 3889
Joined: Mon Mar 07, 2005 2:48 pm
Fishing interest: Handline fishing
Location: Singapore
Contact:

Re: New tank new fish!

Post by Peace » Mon Dec 02, 2013 9:32 pm

Aww, I was expecting them to fight over the food. ::x: What were you feeding them with? I like how the tarpon finally caved in and picked up the food from the bottom. :lol:

User avatar
Daryl
Bite Sensitive
Bite Sensitive
Posts: 119
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:14 pm
Fishing interest: Prawning
bait fishing

Re: New tank new fish!

Post by Daryl » Mon Dec 02, 2013 10:08 pm

i was feeding them ntuc brought prawns gonna buy feeders soon yea tarpons was fed pretty fat in the morning so he didnt really feed too much if u noticed the wallago actually wanted to go for the prawns but was pushed by the rtcs :D

Post Reply